Sabat Czarownic

DSCF7787

Browar – Perun
Styl – Dunkelweizen
Ekstrakt – 13° Blg
Alkohol – 5,8%

Sabat Czarownic z browaru Perun to jedno z ulubionych piw mojej dziewczyny i gdyby nie ona, to raczej bym go nie spróbował w wersji butelkowej, ale stwierdziłem, że skoro już mam okazję, to można jakąś recenzję zrobić. A zatem przedstawiam piwo w stylu Dunkelweizen, czyli ciemna pszenica. Nie jest to mój ulubiony styl, bo jak dla mnie, Dunkelweizeny są zbyt słodkie i mdłe, więc przed spróbowaniem podchodziłem do Sabatu Czarownic dość sceptycznie. A próbowałem już wcześniej, w wersji beczkowej, jednakże warunki do recenzji były marne, gdyż piwo to było jednym z wielu na „desce”, a w lokalu było dość ciemno. Wiedziałem zatem, czego mogę się spodziewać, próbując go z butelki.

To, co od razu przyciąga uwagę to barwa, a właściwie cały wygląd piwa. Takiego czegoś nigdy wcześniej nie widziałem. Miedziano-brązowe ze sporym zmętnieniem, ale nie całkowitym, dzięki czemu widać w nim aksamitną opalizację. Wygląda jak płynny karmel. Naprawdę pierwszy raz widzę takie piwo. Super! Za wygląd dostaje w nieoficjalnej skali 10/10. 😀 Etykieta z kotem też fajna. W aromacie, jak przystało na Weizena, wyczuwalne są bardzo dobrze banany oraz goździki, w tym przypadku jeszcze z niewielką domieszką karmelu. Zatem aromat jak najbardziej w porządku. W smaku na początku jest bardzo bananowe, po kilku łykach do głosu dochodzą również goździki, których w tym piwie jest całkiem sporo. Oczywiście nie takich prawdziwych, są to przecież aromaty wytwarzane przez drożdże podczas fermentacji (tak samo banany). Karmelu w smaku jest o dziwo mało i piwo przypomina normalnego, jasnego Hefe-Weizena. Nie jest też bardzo słodkie, przez co nie mam problemów, żeby je wypić. Mały minus za to, że pod koniec szklanki, wyczuć można alkohol. Ogólnie jednak jest bardzo dobrze. Niby dunkel, ale nie aż tak ciemny i smakujący jak jasny. Wielbicielom piw pszenicznych szczerze polecam spróbować!

Ocena ogólna – 5/6

Skomentuj

