Jasny Grom

DSCF7782

Browar – Perun
Styl – American Pale Ale
Ekstrakt – 13,1° Blg
Alkohol – 5,6%

Zauważyłem, że nigdy nie opisywałem na blogu żadnego piwa z browaru Perun. Mimo że piłem różne piwa z Peruna, to prawie zawsze było to albo lane w pubie albo pite u kogoś, więc warunki nie sprzyjały powstaniu recenzji. Raz tylko pamiętam, że piłem w domu Jasny Grom i było to jedno z dwóch najbardziej gorzkich piw, z którymi miałem do czynienia (drugie to Rocknrolla z Kingpina, pierwsza warka). To była również pierwsza warka Jasnego Gromu. Nie opisywałem, bo nie wiedziałem, jak do tego podejść. Teraz postanowiłem zrecenzować, tym bardziej że receptura jest inna, bo każda warka Jasnego Gromu jest chmielona innymi odmianami. Tym razem użyty został między innymi chmiel Summit, który, jak powiadają, charakteryzuje się aromatem czosnku. Czosnek lubię, już jedno piwo z czosnkiem piłem i mi smakowało, więc coś takiego mi nie straszne. Byłem ciekaw, czy rzeczywiście da się coś takiego wyczuć.

Piwo jest idealnie klarowne i ma ładną, jasno-bursztynową barwę. W aromacie, hmmm… Czosnku nie czuć, ale jest tam coś dziwnego. Oprócz owoców tropikalnych w stylu mango, czuć też miód i jakąś nutę zapachową, której nie potrafię precyzyjnie określić, ale kojarzy mi się ona z moczem. Coś siarkowego może? Chyba że to jest właśnie ten aromat czosnkowy, każdy ma przecież trochę inną percepcję aromatów i dla innych może się to kojarzyć z czosnkiem lub cebulą. Zatem aromat niezbyt mi się podoba. W smaku jest średnio słodkie (na pewno nie wytrawne), a goryczka jest na poziomie średnim. Jak dla mnie za niska, to w ogóle nawet nie jest zbliżone do tego, co było w pierwszej warce. Wtedy z trudem dopiłem do końca, a teraz jest aż zbyt łagodnie. Kubki smakowe również nie zarejestrowały czosnku. Coś ten Summit chyba nie jest aż tak czosnkowy, albo dodano go za mało. Prawdziwy czosnkowy chmiel to rośnie koło mnie na stacji Lublin przy lokomotywowni i gdybym nim nachmielił piwo, to smakowałoby jak Orkiszowe z czosnkiem z Kormorana (kiedyś zrobię eksperymentalną mini-warkę z tym chmielem). Jasny Grom jednak nie urzeka ani czosnkiem, ani innymi rzeczami. Jest to całkiem niezłe piwo, które normalnie da się pić, ale nie zapada szczególnie w pamięć, a aromat nie jest zbyt zachęcający. Ocena dobra moim zdaniem.

Ocena ogólna – 4/6

 

 

Skomentuj

