Achtung! Panzerfaust!

DSCF6948

Browar – Kraftwerk
Styl – American IPA (?)
Ekstrakt – 16° Blg
Alkohol – 6,7%

Ja… Ein gutes Bier aus Oberschlesien. Silesian Rye India Pale Ale, czyli SRIPA z browaru kontraktowego Kraftwerk. Piwa z Kraftwerku warzone są w browarze Witnica. Niektórzy już mają ból dupy o nazwę, że propaguje nazizm i zachwyt nad Niemcami… Serio 😀 Są tacy, co nie potrafią wyluzować pośladków, ale ja do nich nie należę i nazwa Panzerfaust bardzo mi się podoba! Jest świetna według mnie. Poza tym etykieta również przypadła mi do gustu. Ogólnie fajny design.

Barwa piwa jest ładna, czerwona, bez żadnego zmętnienia, ani osadu. W aromacie… karmel. Nic więcej. Na etykiecie napisano, że uderza potężną dawką amerykańskiego chmielu, tymczasem chyba coś nie wyszło, bo w ogóle go nie czuć. No niestety. Czyżby w browarze Witnica nie było możliwości chmielenia na zimno? Coś mi się wydaje, że tak, bo gdyby dodano chmielu na cichą fermentację, to na pewno byłby on wyczuwalny, tymczasem jest go dokładnie ZERO. W smaku, na samym początku, gdy piwo było jeszcze trochę za zimne, poczułem smak prawdziwego panzerfausta wykopanego spod ściółki w sosnowym lesie. Chodzi o posmak metaliczny, który znikł gdzieś w połowie szklanki, gdy piwo było już cieplejsze. Poza tym, cały czas utrzymywał się słodki, karmelowy smak, dopełniony średniej mocy goryczką. To piwo smakuje, jak angielski Extra Special Bitter i myślę, że jak na ten styl, byłoby całkiem dobre. Jednak totalnie nie jest to AIPA, bo aromat jest wyłącznie karmelowy, nie chmielowy, a goryczka jest jak na ten styl, trochę za niska.

Ogólnie rzecz biorąc, Panzerfaust jest całkiem niezłym piwem, które dość przyjemnie się pije, jednak totalnie nie tego się spodziewałem. Rozsądniej i uczciwiej byłoby opisać styl jak ESB.

Ocena ogólna – 4/6

One response to “Achtung! Panzerfaust!

Skomentuj

