Czechowickie Red AIPA

DSCF6945

Browar – Dziedzice
Styl – American IPA
Ekstrakt – 16,5° Blg
Alkohol – 6,8%

Słyszeliście o Browarze Dziedzice? Ja też coś gdzieś kiedyś słyszałem, ale totalnie nie spodziewałem się, że w Lublinie będę mógł kupić piwo z tego browaru i że będzie to AIPA. Browar, jak sama nazwa wskazuje, znajduje się w miejscowości Czechowice-Dziedzice. Nawet byłem tam kiedyś przez niecałą godzinę, ale mało z tego pamiętam, gdyż byłem wtedy pod wpływem psychodelicznego działania braku snu przez dwie noce. A wracając do piwa, to butelka z bardzo ładną, profesjonalnie wykonaną etykietą, piwo pasteryzowane, do tego jeszcze z informacją o numerze partii (51). Zdecydowałem, że spróbuję.

Barwa ładna, czerwona, zgodna z nazwą. Piana jakaś tam się wytworzyła, więc jest OK. W aromacie od razu czuć amerykański chmiel (cytrusowo-żywiczny) z domieszką karmelowych słodów i może jakimś minimalnym diacetylem, ale jakby się dogłębnie zastanowić, to równie dobrze można go nie wyczuć, więc nie ma żadnej wady według mnie. W smaku jest dość wytrawnie, ale za razem karmelowo, a do tego oczywiście dołącza goryczka na poziomie średnio-wysokim oraz fajny, chmielowy posmak. Wszystko jest poprawne, aczkolwiek nie ma tutaj jakiegoś wyjątkowo zachwycającego elementu. Jak na AIPA jest dobre, ale nie ma efektu „wow!”. Może przez to, że aromat nie jest zbyt intensywny, a smak jest również dość powściągliwy. Mimo wszystko, czechowickie AIPA pije się bardzo przyjemnie i szybko znika ze szklanki.

Piwo bardzo dobre, poprawne, takie po prostu w porządku. Gdybym je pił 2 lub 3 lata temu, byłbym po prostu zachwycony i zdumiony, jednak dziś, gdy piłem już wiele lepszych AIPA od tego, stawiam mu ocenę bardzo dobrą.

Ocena ogólna – 5/6

Skomentuj

