Sweet Cow

DSCF4593

Parametry:

Browar – AleBrowar
Styl – Milk stout
Ekstrakt – 12° Blg
Alkohol – 5%
IBU – 28

Muszę się przyznać do tego, że Słodką Krowę piłem tylko raz w życiu i to dopiero teraz. Jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do niej, gdy tyle było piw w różnych innych stylach, które dużo bardziej lubię. Jednak musiałem w końcu spróbować przynajmniej raz, bo tak dużo o tym piwie dobrego słyszałem, że w końcu trzeba było się przekonać jak smakuje.

Jest to milk stout, czyli ciemne piwo górnej fermentacji z dodatkiem laktozy. Laktoza jest cukrem, który znajduje się w mleku i dodana do piwa zwiększa jego słodkość, gdyż drożdże nie przerabiają jej na alkohol. Do tego sprawia, że piwo ma mleczny posmak.

O etykiecie nie będę dużo pisał, powiem tylko, że jak dla mnie jest dość dziwna i może wywoływać kontrowersje 😀 Jednak jest na rynku już od dłuższego czasu i każdy już się do niej przyzwyczaił na tyle, że już tak nie szokuje. 😉

Piwo, jak na styl przystało, jest nieprzejrzyście czarne. Piana nie wyszła mi duża, po części jest to wina słabego wysycenia. Zapach i smak jest bardzo łagodny. Przypomina kawę z mlekiem, przy czym piwo nie jest bardzo słodkie. Powiedziałbym, że półsłodkie albo nawet półwytrawne. Bardzo przyjemne, z niską goryczką, lekkie i bardzo pijalne. Jednak jak dla mnie, mogłoby być odrobinę bardziej wyraziste. Brakuje mi tu takiej czekoladowej pełni. Jednakże styl to styl, widocznie powinno być tak, jak jest. 🙂

Ocena ogólna – 5/6

Skomentuj

