Piwo Sobótka Górka

DSCF4093

Parametry:

Browar – Browarnia Sobótka Górka
Styl – pils
Ekstrakt – 12° Blg
Alkohol – 4,5%

Browarnia Sobótka Górka zdążyła już narobić szumu w piwnym świecie, zanim w sprzedaży pojawiło się ich pierwsze piwo. Browar ogłosił, że piwa w małych butelkach będą kosztowały po 10zł, przy czym będą to zwykłe lagery, czy też pilsy. Od razu powstała burza w internecie, niektórzy zarzekali się, że nigdy nie kupią tego piwa, bo takie drogie i w ogóle że brakuje u nas porządnego pilsa za 3 złote i jak tak można, przecież to karygodne itd. No cóż, niestety jest to bardzo mały browar i ma bardzo wysokie koszty produkcji, jednakże faktycznie, 10zł to nie jest cena, jakiej jest warta mała butelka lagera, jeszcze nie wiadomo czy dobrego czy nie. Za tyle, to można mieć jakieś piwo z AleBrowaru czy Pracowni Piwa i to do tego w dużej butelce! Stanęło jednak na tym, że piwa z Sobótki kosztują po 8zł, co i tak jest dość wysoką ceną.

Tym, co zasługuje na uwagę jest etykieta. Naprawdę świetna i z pomysłem! Bardzo pasuje do małej butelki typu „bączek”. Na etykiecie znajduje się prasłowiański „pomnik” niedźwiedzia, który oglądać można na górze Ślęży, u podnóża której znajduje się miejscowość Sobótka. Butelka znalazła miejsce w mojej kolekcji, bo bardzo mi się spodobała.

Oceniane przeze mnie piwo to pils o ekstrakcie 12 Blg. Piłem to piwo dwa razy, przy czym były to dwie różne warki. Zdjęcie mam tylko z tej wcześniejszej, niestety, bo za drugim razem piwo było dużo lepsze i nawet wyglądało inaczej. Nie spodziewałem się tego i nie miałem już jak zrobić zdjęcia, więc jest tylko to stare.

Wcześniejsza wersja była, jak widać, mętna, ze słabą pianą i ogólnie pachniała i smakowała jak standardowy lager z kiepskiego browaru restauracyjnego. Słodkie, z lekkim DMS-em i takim „restauracyjnym” posmakiem. Nie wiem, jak to dokładnie opisać, ale nie smakowało mi. Druga wersja była już o wiele lepsza. Piwo było bardziej klarowne, miało większą i trwalszą pianę, a smakowało jak jakiś czeski pils. Goryczka była na średnim poziomie, czuć było fajny chmiel i naprawdę całkiem nieźle mi się to piło.

Sobótka się wyrabia i zaczyna warzyć coraz lepsze piwo. Może w końcu kiedyś będzie je można kupić w niższej cenie 😉

Ocena ogólna – 4/6

Na koniec jeszcze zdjęcie góry Ślęży, które zrobiłem niedawno z okna pociągu 😉

DSCF3887

One response to “Piwo Sobótka Górka

Skomentuj

