Żywiec Białe

DSCF5569

Parametry:

Browar – Grupa Żywiec
Styl – Witbier
Ekstrakt – 11,6° Blg
Alkohol – 4,9%

No i stało się! Mamy pierwszego w Polsce Witbiera od koncernu. Żywiec Białe wyszło razem z dwoma innymi piwami z nowej serii, a są nimi Bock i Marcowe. Za tamtymi stylami nie przepadam, ale bardzo lubię wity, dlatego musiałem od razu spróbować Białego. A jest to piwo pszeniczne w stylu belgijskim, doprawiane niewielką ilością chmielu oraz kolendrą.

Pojawienie się tych piw, jeszcze zanim były w sprzedaży wywołało wiele kontrowersji i głosów krytyki w „Internetach” (czy mogło być inaczej?). Od razu pojawili się znawcy, którzy już wiedzieli, że będą niedobre, zanim w ogóle mieli okazję spróbować.

Ja postanowiłem poczekać z wypowiedziami do momentu, w którym spróbuję piwa. A spróbowałem właśnie dzisiaj. Spodziewałem się, że będzie ono mało wyraziste, ale już po przelaniu do szklanki nieco się zdziwiłem, bo czuć było typowy aromat Witbiera. I to wcale nie taki słaby. Kolendra jest wyczuwalna. Co do koloru, to może mógłby być jaśniejszy, bo mamy tutaj barwę złocistą z lekkim zmętnieniem, które również powinno być większe. Piana grubopęcherzykowa, szybko opada, ale nie znika całkowicie.

Mogę powiedzieć, że smakuje mi to piwo! Bardzo dobry Witbier. Jest charakterystyczny dla stylu kwasek, jest trochę kolendry, nuty cytrusowe również, chociaż nie za wiele. Piwo nie jest wcale mało wyraziste. Moim zdaniem całkiem porządnie uwarzone, idealne do picia w gorące, letnie dni. Zdziwiło mnie to, ale serio, pasuje mi!

Zdaję sobie sprawę, że moje słowa mogą nie brzmieć wiarygodnie. Wiem, że inni blogerzy już napisali, że to piwo jest słabe, kiepskie, niedobre i niewarte uwagi. Bo tak trzeba napisać, bo jest z koncernu. Bo koncerniak nie może być dobry. Ja tam jednak nie patrzę, czy koncernowe czy nie, skoro mi smakuje, to dlaczego mam pisać inaczej?

HATERS GONNA HATE.

Ocena ogólna pierwszej warki – 5/6

Ocena ogólna obecnie – 4/6

5 responses to “Żywiec Białe

  • Mario_Lopez

    Najlepsze z całej „trójcy” nowości od Żywca, ale jeśli by oceniać według stylu, to słabiutki witbier, a może nawet nie do końca wit…

  • kopetnik

    No cóż, piję tego „wita”, w szklance po Hoegarden ;-). Produkt a’la Książęce pszeniczne niestety.

  • Maciej (Sigman)

    Wiedziałem, że tak będzie. Wszystkie komentarze i recenzje na nie. Piłem wiele różnych witów i naprawdę zdarzały się gorsze. Co mam zrobić, gdy akurat żywiec mi smakuje? Pisać nieprawdę żeby nie wyróżniać się i być taki, jak wszyscy inni?

  • smakosz

    Wczoraj miałem okazję spróbować tego piwa po raz pierwszy i bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie smakiem. W mojej ocenie wspomniane wyżej piwo Książęcę nie dorownuje mu smakiem nawet w najmniejszym stopniu. Mogłoby by być tylko trochę bardziej gęste i mętne. Ocena 5/6.

  • Marcus

    Drogi Autorze, całkowicie się z Tobą zgadzam. Również piłem różne wite i ten smakuje mi bardzo.

Skomentuj

