Ursa Blonde Cascade

DSCF4594

Parametry:

Browar – Bieszczadzka Wytwórnia Piwa Ursa Maior
Styl – blonde ale
Ekstrakt – 10 Blg
Alkohol – 3,8%

Jest to kolejne piwo z otwartego we wrześniu browaru „Bieszczadzka Wytwórnia Piwa Ursa Maior”. O jego istnieniu dowiedziałem się dopiero wtedy, gdy zobaczyłem je na półce w sklepie. Do zakupu zachęciło mnie to, że jest to single hop Cascade, czyli chmielone tylko właśnie tą odmianą amerykańskiego chmielu.

Etykieta moim zdaniem jak na Ursę średnia, bywały lepsze, chociażby takie jak ma Ursa z Połoniny, Deszcz w Cisnej i Śnieg na Beniowej. Tutaj chyba zabrakło pomysłów i mamy niedźwiedzia, łapę niedźwiedzia i jakąś mozaikę. Czy to się kojarzy z blondem, tego nie wiem…

Co do wyglądu, to piwo jest mętne, koloru złocistego i nie ma w ogóle piany. Starałem się nalewać tak, żeby piana była, ale niestety, nie chciała się wytworzyć. Cóż, trudno, nie jest to takie ważne. Zapach i smak można opisać łącznie, bo są one jednakowe. A jest to dokładnie rzecz ujmując kukurydza z puszki. Normalnie czułem się tak, jakbym otworzył puszkę z kukurydzą i pił ten sok, w którym ona pływa. Nic innego nie byłem w stanie wyczuć. Może jest jakaś minimalna goryczka w smaku, ale żadnych aromatów chmielowych tutaj się nie doszukałem. Piwo jest słodkie, mdłe i wali kukurydzą do tego stopnia, że mogłoby być wzorcem DMS (dimetylosiarczku) na jakichś kursach dla sędziów piwnych. „Chmiel ten nadał piwu delikatną goryczkę oraz cytrynowo-grejpfrutowy smak i aromat.” – czytamy na etykiecie i stronie internetowej browaru. Czy oni w ogóle próbowali tego piwa zanim napisali coś takiego? Czy po prostu przed uwarzeniem już wiedzieli jak będzie smakować? Moim zdaniem, to jest oszukiwanie klienta. Albo nie piszemy takich rzeczy, albo piszemy „DMS nadał temu piwu subtelny, słodki smak i aromat kukurydzy z puszki” albo wylewamy piwo do kanału i zapominamy o sprawie.

To tyle w kwestii tego piwa. Bardzo się zawiodłem na Ursie, a myślałem że w końcu doczekam się świetnego produktu z tego browaru. Wypiłem z trudem. Niestety, ale oceniam bardzo nisko i cały czas żałuję, że wydałem ponad 7 zł na coś takiego.

Ocena końcowa – 1/6

Skomentuj

