Львiвське Бiлий Лев (Lwiwske Biłyj Lew)

DSCF3534

Parametry:

Browar – Львiвська Пивоварня (Lwiwska Pywowarnia, Ukraina)
Styl – Hefe-Weizen
Ekstrakt – 11° Blg
Alkohol – 4,2%

Lwowski browar znam już od 2007 roku. Nie zachwycił mnie jednak nigdy swoimi wyrobami, gdyż zawsze były to zwykłe, puste sik-lagery, takie jak Lwowskie (Львiвське) i Lwowskie 1715. Porteru nie próbowałem. Teraz natomiast zdobyłem piwo, którego nie było jeszcze w latach 2007-2008, kiedy często jeździłem do tego miasta. Jest to Lwowskie Biały Lew. Pszeniczniak w niemieckim stylu Hefe-Weizen. Na początku nie wiedziałem w ogóle, czy jest to Weizen czy Witbier, prawdę poznałem dopiero po spróbowaniu.

Okazało się, że jednak Niemcy, chociaż kolor piwa jest w 100% idealny dla Witbiera i jest jaśniejszy, niż większość Weizenów, ale nie ma o co się czepiać. Piana fajna, później redukuje się do cienkiego kożuszka, ale jest ok. W zapachu wyczuwalne są głównie goździki i słód. Rewelacyjny zapach to nie jest, ale na szczęście piwo nadrabia to smakiem. Jest wyczuwalny banan, który wyłania się jeszcze bardziej w posmaku po przełknięciu (after taste), są goździki, jest lubiana przeze mnie pełnia i gęstość, chociaż na poziomie średnim, piłem bardziej gęste pszeniczniaki. Pojawia się też charakterystyczny dla piw pszenicznych kwasek, który dodaje rześkości. Jest również lekka goryczka chmielowa.

Ogólnie piwo bardzo mi smakuje. Posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla stylu i choć nie jest bardzo wyraziste, bo wszystkie te cechy są dość łagodnie wyeksponowane, to pije się je bardzo dobrze i z przyjemnością. Polecam!

Ocena ogólna – 5/6

Skomentuj

