Kiwi IPA

DSCF3661

Parametry:

Browar – Widawa
Styl – India Pale Ale
Ekstrakt – 16 Blg
Alkohol – 6,2%

Kiedy tylko zobaczyłem, że Widawa wypuszcza cztery nowe piwa z serii Kiwi, zdecydowałem, że muszę spróbować przynajmniej jednego. Zachęciły mnie nowozelandzkie chmiele użyte do ich produkcji oraz style, którymi są IPA, Weizen, pils i dark ale. Do każdego z tych piw chmielenie Nową Zelandią powinno pasować, więc byłem nieźle podekscytowany. Okazało się na dodatek, że pub U Fotografa sprowadził wszystkie 4 piwa do Lublina! Musiałem, po prostu musiałem. Przynajmniej jedno. I na jednym się skończyło, bo cena prawie 2 razy wyższa, niż w samym browarze nieźle mnie pohamowała. Zdecydowałem się na Kiwi IPA, ponieważ to powinno być najmocniej chmielone.

Otworzyłem, przelałem do szklanki. Piwo ma kolor jasnego bursztynu lub miodu i jest mętne. Powąchałem. Hmm… coś chyba nie tak. Czyżby zepsute? A może dobre… Bo nie pachnie jak IPA, tylko jakiś Weizen. Są po prostu goździki. Cytrusy i owoce tropikalne od chmielu też, ale coś tu nie gra. W smaku tak samo. Czuję, jakbym pił Weizena, tylko że mocniej chmielonego nowozelandzkim chmielem. Są tu cytrusy, mango, ananas i banan, a także goździki. Może się nie znam, może mam jakiś wypaczony zmysł smaku, ale naprawdę, jakby ktoś mi dał to do spróbowania, to bym powiedział, że to jakiś pszeniczniak, tylko z większą ilością chmielu. Całkiem niezłe piwo, dość dziwne, bo zupełnie nie tego się spodziewałem, ale pije się je troszkę ciężko. Jakoś tak trochę piecze w przełyku, nie wiem czemu. Poza tym jest dość gęste, właśnie w stylu Weizena.

Nie piłem pozostałych wersji Kiwi, może uda mi się ich spróbować, jeśli po świętach jeszcze będą dostępne w samym browarze, ale mam wrażenie, jakby ktoś tutaj przykleił złą etykietę albo pomylił się przy butelkowaniu. Czy to naprawdę IPA?

Ocena ogólna – 4/6

2 responses to “Kiwi IPA

Skomentuj

